Szanowni Państwo,

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji w jakiej obecnie się znajdujemy. Placówki oświatowe zostały zobowiązane do organizacji kształcenia wykorzystującego zdalne metody. Mimo, że jest to dla społeczności szkolnych nowa sytuacja, wierzę że dzięki dostępnym narzędziom program nauczania będzie mógł być realizowany sprawnie i skutecznie.

Jednym ze skutków epidemii koronawirusa w Polsce są apele kierowane do wszystkich mieszkańców, dotyczące pozostania w domach i unikania bliskich kontaktów z innymi. Wiele osób jednak nie stosuje się do powyższych wskazówek. Do mojego Biura Poselskiego zgłaszają się pracownicy placówek bankowych oraz pocztowych z prośbą o reakcję na bagatelizowanie zaleceń. Proszą o próbę nakłonienia, szczególnie seniorów, do pozostania w domach. Starsze osoby często odwiedzają placówki bankowe i pocztowe, w celu opłacenia rachunków czy wpłacenia gotówki na konto bankowe. Wszystkie te operacje można dzisiaj wykonać nie wychodząc z domu.

Dlatego zwracam się do Państwa, którzy mają największe możliwości aby dotrzeć do młodych osób, aby podjęli Państwo próbę przekonania młodzieży do pomocy osobom starszym.

Wiele nastolatków mieszka wraz z dziadkami lub ma możliwość bliskiego kontaktu ze starszymi osobami. Proszę, aby w moim imieniu przekazali Państwo swoim uczniom, aby jak najbardziej odciążyli seniorów w tym trudnym okresie, co pomoże uchronić bliskich przed zagrożeniem oraz wpłynie na zahamowanie rozprzestrzeniania się wirusa.

Przedstawiam poniżej kilka rozwiązań, dzięki którym starsze osoby będą chętniej zostawać w domach:

1.      Przede wszystkim, uczniowie powinni uświadomić osoby starsze jak istotne, przede wszystkich dla ich zdrowia,  jest pozostanie dzisiaj w domu, oraz jakie skutki może mieć jego opuszczanie.

2.      Młodzież może spróbować nauczyć swoich dziadków wykonywania wyżej opisanych czynności przez Internet, bądź wyręczyć ich w tych czynnościach (np. w ich obecności).

3.      Uczniowie powinni postarać się o zagospodarowanie czasu wolnego dla swoich dziadków czy bliskich starszych osób, aby czas spędzony w domu przynosił radość, zamiast powodować poczucie przygnębienia, zmartwienia czy znudzenia.

Powyższe sposoby wpłyną z pewnością na umocnienie więzi rodzinnych, oraz kreatywnie  wypełnią czas nastolatków, którzy również powinni pozostać w domach.

Bardzo proszę o przekazanie tych informacji uczniom, na przykład podczas zajęć prowadzonych zdalnie lub poprzez e-dziennik. Dzięki temu młode osoby będą mogły wziąć odpowiedzialność za bliskie osoby i  zabezpieczyć je  przed niebezpieczeństwem. Wierzę, że dzięki wspólnym działaniom i mobilizacji, uda się nam zatrzymać rozprzestrzenianie się choroby, a sytuacja w Polsce powróci do prawidłowego stanu.

Z poważaniem

Poseł na Sejm

Robert Obaz