Comenius II

Opis merytoryczny projektu programu „ Comenius”


Zespół Szkół Ogólnokształcących nr4 w Legnicy pełnić będzie rolę partnera w
projekcie: „Dźwięki Europy”.
Cel projektu: integracja młodzieży krajów europejskich (Hiszpania, Włochy, Niemcy, Estonia, Polska) poprzez wspólne uczestnictwo w kulturze. Głównym tematem projektu jest muzyka i śpiew, ale zaplanowane działania pozwolą także rozwijać umiejętności informatyczne, językowe oraz kompetencje społeczne. Realizacja projektu pomoże młodym ludziom poznać różnorodność kulturową, zrozumieć jak wiele nas łączy oraz zaakceptować różnice kulturowe.

W trakcie realizacji projektu planujemy stworzyć połączony młodzieżowy chór oraz zespół muzyczny. Uczniowie, biorący udział w projekcie, będą odgrywali główna rolę w przygotowaniu i ewaluacji projektu – to oni będą prezentować swoja ulubiona muzykę, proponować, jakie utwory muzyczne będą śpiewać na koncertach.
W pierwszym roku na koncercie będą prezentowane utwory najbardziej popularne wśród młodzieży w różnych krajach i ogólnoświatowe hity.
W drugim roku koncert będzie przygotowywany z uwzględnieniem tradycji Estońskiego Festiwalu w Laulupidu. Ten festiwal jest na liście kulturalnego dziedzictwa UNESCO.
W repertuarze znajdzie się co najmniej jedna piosenka w języku kraju, który uczestniczy w projekcie.
W czasie realizacji projektu planowane są dwa spotkania uczestników projektu w Estonii i w Hiszpanii.

” Dźwieki Europy”


1.Kraje partnerskie:

-Włochy (Caravaggio) Liceo Statale Galileo Galilei

-Hiszpania (Valencia) Paiporta Institucion de Education Secundarianoz

-Niemcy (Bohun) Märkische Schulze

-Estonia (Pärnu) Sütevaka Humanitaargümnaasium

-Polska Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 4

2. Cele projektu:

Popularyzacja muzyki, edukacja muzyczna, doskonalenie mówienia i pisania w językach obcych, poznawanie kultury krajów partnerskich.

3, Czas trwania projektu:

09.2012 – 06.2014

4. Uczestnicy projektu:

-Biorą udział w próbach i występach chóru;
-biorą udział w dyskusji o muzyce na ……….. z uczniami szkół partnerskich;
-biorą dział w konkursie na logo projektu;
-biorą udział w przygotowaniu prezentacji muzyki popularnej Polski i Ukrainy. Prezentacja będzie przedstawiona na …………. i stronie internetowej szkoły;

5. Harmonogram wyjazdów:

1. 21.04.2013 – 28.04.2013 – Valencia, Hiszpania (10 osób)
2. 30.06.2013 – 07.0.2013 – Tallin, Estonia (10 osób)

6. Harmonogram zadań na okres 11. 2012

1. Konkurs na logo projektu – do 25.11.2012
2. Prezentacja muzyki popularnej/narodowej – do 30.11.2012 (opis i utwory)
3. Konkurs kartek świątecznych w językach partnerskich: niemieckim, angielskim, hiszpańskim, estońskim; do 30.11.2012
4. 2 piosenki narodowe (chór) do 30.03.2013
5. 2 piosenki ‘Imagine’ i ‘Bolero’ w wykonaniu chóru; do 30.03.2012
6. Dyskusja na ……….- wejście co tydzień;
7. Video chóru (na próbach) załadowane na …………. – do 20.01.2013
8. Utwór instrumentalny ‘In the mood’ – 30.03.2013
9. Słowa 2-ch popularnych piosenek(Polska i Ukraińska), przygotowanych na wyjazd do listopada – do 15.12.2012
10. Piosenka w języku estońskim – do30.03.2013
Dyskusja na …………..

• Utwórz swój profil;
• Bierz udział w dyskusji co najmniej raz w tygodniu;
• Wyrażaj swoją opinię, komentuj opinie innych, odpowiadaj na pytania;
• Utwórz File Archive i zapisuj tam swoje materiały;
• Utwórz swoją grupę roboczą z uczniów swojej klasy;

Login for the Twinspace:

………………….
Username ……………….
Passwors ……………..

1. Wyjazd do Hiszpanii (Valencia)

21.04.2013 – 28.04.2013

Podczas spotkania w Valencii (szkoła w Paiporta) uczniowie wezmą udział w:
– wspólnych próbach połączonego chóru (‘Imagination’, ‘Bolero’);
– występach w ramach koncertu (przygotowane 2 utwory popularne i chór połączony);
– zajęcia w szkole w Paiporta;
– zwiedzanie miasta(muzea, słynne objekty, park narodowy, wyjście na koncert muzyki klasycznej)

2.Warunki:

-przelot samolotem;
-zamieszkanie w akademiku;

3.Płatne dodatkowo:
– bilety na objekty zwiedzania (około 30€)

4.Kandydaci na wyjazd do Hiszpanii

-biorą udział w próbach i występach chóru;
-przygotowują 2 piosenki popularne (polska i ukraińska) i 2 piosenki w języku angielskim ‘Imagination’ Johna Lenona i ‘Bolero’ w języku Hiszpańskim na występ w ramach wyjazdu;
– biorą udział w konkursie na logo szkoły;
– biorą udział w przygotowaniu prezentacji muzyki popularnej (krótki opis i kilka wybranych utworów);
– biorą udział w dyskusji o muzyce na …………… z uczestnikami projektu z krajów partnerskich;
– przygotowuje 1 piosenkę w języku estońskim;

„Sounds like music”


Temat 1: Święta Bożego Narodzenia w Polsce

Zadania:

• pracując w grupach i/lub indywidualnie zbierz informacje na temat tradycji Bożonarodzeniowych w Polsce. Możesz skupić się nad jednym z poniżej wymienionych tematów: wigilijne tradycje, polskie kolędy, wigilijne potrawy, itd.
• Stwórz coś na Twinspace: możesz napisać artykuł przy pomocy Word’a, zrób krótkie video o wigilijnych tradycjach, stwórz naganie z polskimi kolędami, zapisz receptury polskich dań wigilijnych, zrób prezentacje w Powerpoint’cie, itd. Bądź kreatywny!
• Załaduj swoje materiały na ‘File Archive’
• zrób co najmniej jeden wpis na blogu o działaniach projektu, by powiadomić zagranicznych partnerów o materiałach, które załadowałeś na ‘File Archive’

Temat 2: Muzyka

Zadania:

• Weź udział na forum o muzyce. Odpowiedz na przynajmniej jedno zadane pytanie. Musisz to zrobić samodzielnie.
• Przeczytaj wpisy innych uczniów twojej grupy i odpowiedz na ich komentarze za pomocą opcji ‘reply’. Jeśli chcesz, przeczytaj komentarze innych grup.
• Stwórz coś na Twinspace. Tym razem tematem są polskie zespoły i piosenkarze, których słuchasz. Napisz artykuł przy pomocy Word’a, zrób krótkie video, stwórz naganie, zrób prezentacje w Powerpoint’cie, itd. Bądź kreatywny!
• Zrób co najmniej 2 wpisy na blogu o działaniach projektu, by powiadomić zagranicznych partnerów o materiałach, które załadowałeś na ‘File Archive’

Temat 3 : Narodowe Tańce

Zadania:

• Stwórz coś na Twinspace. Tym razem praca ma dotyczyć tańców ludowych w twoim regionie.
• Napisz artykuł przy pomocy Word’a, zrób krótkie video, zrób prezentacje w Powerpoint’cie, itd. Bądź kreatywny! Możesz także przesłać link z You Tube ,by pokazać ludowe tańce w twojej okolicy.
• Zrób przynajmniej jeden wpis na blogu o działaniach projektu, by powiadomić zagranicznych partnerów o materiałach, które załadowałeś na ‘File Archive’

Najlepsze prace będą opublikowane na Twinspace

Comenius -Hiszpania

We gathered at the school at 3.45, where we took buses to Berlin Schonefeld Airport. The flight was at 8.55. We had the whole day to see Barcelona. Its beauty, green lively busy streets, the whole atmosphere, great architecture, famous cathedral Sagrada Familia impressed us a lot. In the city centre we went to the street market, where you can buy exotic fruits, vegetables, and unusual food. When we finished the tour, we went to Valencia where we lived in a hostel in the city centre. On Tuesday morning we went to school in Paiporta. There was an official welcome and we visited the school. In the afternoon we went to the City Hall, where we were greeted by Paiporta President, and then to the museum El Rajolar. We were also in the municipal library, where students recited poems for us. From there we went back to school where we had lunch and then went back to Valencia. On Wednesday we went to the museum of San Pio V, where we learnt about Spanish painting and painters and saw their works. On the same day we also visited the Museum of Fine Arts, located in the city centre. After lunch, which we ate in school, it was time for rehearsal. On Thursday we went to the Oceanary, the third in the world. We had the opportunity to see a variety of marine life – seals, penguins, and even sharks. We also had time to see a dolphin show. As it was chilly we were happy to go to the Hemisphere cinema. We watched a film about a traditional festival, which is held in Valencia every year. Then the rehearsal again and back to the hostel. On Friday morning we went to school where there was a meeting of teachers. On that day, we had to go to the seaside, but the weather destroyed our plans and we walked around Valencia. Then we went back to Paiporta to rehearsals in the Auditorium. The same day in the evening we went on a concert of the Municipal Orchestra of Valencia’s in Music Palace-absolutely great! On Saturday, in the morning we had a rehearsal before the concert “Sounds like Europe” for people from Paiporta, which started in the afternoon and lasted until 20.00. After it we were invited to lunch in school, where we were all were singing and have fun. We ate paella-traditional Spanish dish, it is rice, vegetables and meat cooked together. It tasted really good! We went back to the hostel late at night. We said goodbye to everyone and went to sleep, because in the morning we had a bus to Barcelona, then flight to Berlin and transfer home.

It was an extraordinary experience. In our project “Sound like Europe” music connected Spain, Germany, Italy, Estonia and Poland in one team. Thanks to this project, we met new great friends. We hope to stay in touch. You can find us on e-twinning platform “Sounds like Europe”.

Dodaj komentarz